Skip to main content

אני רוצה לקבל עוד פרטים

כל השדות המסומנים בכוכבית הינם חובה*

10.02.2025 | יב שבט תשפה

ביבליותרפיה

שיטת טיפול ייחודית המשלבת קריאה וכתיבה להעצמת תקשורת וחיזוק קשרים בין-אישיים. מתאימה לאנשי מקצוע בעבודה עם ילדים, נוער ומבוגרים, במפגשים פרטניים או קבוצתיים. בואו לגלות כיצד לסייע, להבין ולשנות סיפורי חיים!

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 120 שעות

מחזורי פתיחה

27/10/2025 - בוקר
ימי שני

מתכונת הקורס

פרונטלי

ביבליותרפיה

אודות

מטרות הקורס

  • הכרות עם שפת הביבליותרפיה וייחודיותם של תהליכי קריאה וכתיבה.
  • פיתוח היכולת להאזין לסיפורו של הילד, המתבגר או המבוגר ולזהות בו נקודות מפנה.
  • העשרת ארגז הכלים ליצירת קשר משמעותי וקרוב עם ילדים ובני נוער.
  • הקורס כולל מגוון התנסויות אישיות המאפשרות צמיחה והתפתחות.
הקורס מנוהל על ידי היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך

רישום לקורס ב"מרכז הישראלי לביבליותרפיה"   מספר הטלפון: 050-5836752 ,  דוא"ל: office@ha-mila.org 

מחזורי פתיחה

27/10/2025 - בוקר
ימי שני בין השעות 08:30 - 11:45

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 120 שעות
120

למי מיועד הקורס?

מורים/ות בפועל ובפנסיה, יועצים/ות חינוכיים/ות, מנהל/ת בתי ספר, ספרנים/ות ואנשי טיפול ואימון במערכת החינוכית בעלי תואר אקדמי.

נדרש להגיש קורות חיים וראיון במידת הצורך.

הרשמה

* מסלול נוסף-
תאריך פתיחה: 30/10/25 תאריך סיום: 1/7/26
בימי רביעי אחה"צ 17:00-20:15

(מספר מפגשים יתקיימו בזום)

עלות

עלות הקורס: 5,500 ש"ח

מחיר הרשמה מוקדמת : 5,150 ש"ח.
מחיר מלא לקורס: 5,500 ש"ח.

לא כולל דמי הרשמה

נושאי הלימוד

בקורס ייחודי זה נצעד בשני מסלולים מקבילים:

  • "מה הסיפור שלי"? התפתחות אישית ומקצועית: נעזר בשפת הביבליותרפיה להתפתחותנו האישית והמקצועית.

מבין הנושאים במסלול זה:

  • על ביבליותרפיה והדינמיקה של פעולת הקריאה.
  • להעלות על הכתב- המשמעות הייחודית של תהליכי כתיבה.
  • מה לי ולעבודה הזאת? האני המתהווה והמתמשך של זהות זו.
  • גרעין המחנך/המטפל בתוכנו// חוויות מעצבות ראשונות// המניעים להמשך.
  • שיטות שונות להשפיע- בעזרת מפגש עם דמיות ספרותיות.
  • טקסטים מלווים לאורך החיים.
  • האפשרות לשינוי – כתיבת הסיפור האישי מזווית אחרת.
  • "גוף שני יחיד" – מבעים לא מילוליים והגוף שמספר סיפור.

"מה הסיפור שלך?" העשרת ארגז הכלים: בעבודתנו, אנו משמשים סוכני שינוי של התרבות בקרב הדור הצעיר. נעשיר את יכולתנו ללוות את הילדים והמתבגרים בתהליך התפתחותם ומציאת דרכם האישית אל העצמאות.

מבין הנושאים במסלול זה:

  • גיבורי ילדות ותפקיד הגיבור בחיי הילד.
  • מודל המיכל הטקסטואלי לבחירת טקסט.
  • השתקפותם של תהליכים חברתיים בספרים ובשירים.
  • התמודדות עם אירועים טראומטיים בילדות.
  • הקשבה ביבליותרפית- האזנה לסיפורי תלמידינו.
  • תהליכי מנטליזציה באמצעות המנעד הרגשי של הסיפור.
  • גבולות בספרות ובעבודה החינוכית.
  • מורים ובני נוער מדברים בין השורות- תפקיד השירים בעולם בני הנוער.
  • מאפייניה של ההתבגרות וכיצד הם משתקפים במעשיות התבגרות.
  • "שלום שלום בלון אדום"- ממשיכים הלאה ומתמודדים עם פרידה.