Skip to main content

אני רוצה לקבל עוד פרטים

כל השדות המסומנים בכוכבית הינם חובה*

טיפול במשחק

הקניית ידע והכשרה בטיפול במשחק - התמקדות בהיבטים הפסיכודינמיים בטיפול במשחק לצד היבטים התפתחותיים, קוגניטיביים והתנהגותיים **לימודים בזום בשנה הראשונה**. הקורס מתקיים במסגרת היחידה ללימודי המשך בית הספר לעבודה סוציאלית.

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 265 שעות

מתכונת הקורס

היברידי

מרצי הקורס

ד"ר ציפי בן-עמי, סמדר וולפגור

טיפול במשחק

אודות

"אתה יכול לגלות טוב יותר את אופיו של אדם במשך שעה אחת של משחק, מאשר במשך שנה שלמה של שיחה" (אפלטון).  

תוכנית לימודי טיפול במשחק מיועדת למטפלים בעלי תואר טיפולי שעברו הכשרה מוכרת בתחומי הטיפול השונים. מטפלים, המעוניינים להעמיק ולהרחיב את הידע התיאורטי והמעשי בתחום הטיפול במשחק לילדים. 

מטרת התוכנית היא להקנות ידע והכשרה בטיפול במשחק. 

הסטודנטים בתוכנית ילמדו גישות ושיטות מגוונות בטיפול במשחק. התוכנית תתמקד בהיבטים הפסיכודינמיים בטיפול במשחק לצד היבטים התפתחותיים, קוגניטיביים והתנהגותיים. באמצעות למידה של גישות ושיטות שונות בפסיכותרפיה של הילד ירכשו הסטודנטים חשיבה טיפולית רחבה ואינטגרטיבית, הנדרשת בעבודה הטיפולית עם ילדים. 

רקע על תוכנית לימודי טיפול במשחק לילדים

"הבאת ילדים לידי כך שיהיו מסוגלים לשחק היא הפסיכותרפיה של הילד. המשחק הוא לב המרחב הטיפולי ובתוכו מתרחשים תהליכי הטיפול בילד" (ד.ו. ויניקוט)

הטיפול במשחק מתבסס על ההבנה שהמשחק הוא חוויה נפשית יצירתית, המהווה תרפיה לנפשו המתפתחת של הילד

תוכנית לימודי טיפול במשחק תתמקד בגישות, תהליכים ושיטות בטיפול במשחק בילדים.
המאפיין המרכזי הראשון של הטיפול במשחק בילדים נובע מאישיותו המתפתחת של הילד, הנמצאת בתוך גדילה וצמיחה מתמדת. מאפיין זה דורש מהמטפל הבנה טיפולית ייחודית, המגיעה מתוך מבט טיפולי אינטגרטיבי רחב.
המאפיין השני של תהליך הטיפול במשחק הוא תלותו של הילד במשפחתו וסביבתו הקרובה, כך שהטיפול במשחק בילדים יהיה תמיד בתוך מערך טיפולי מורכב.
מאפיינים אלו הופכים את הטיפול במשחק בילדים לייחודי ומאתגר, הדורש מהמטפל חשיבה קלינית, התפתחותית ומערכתית כאחד.

מה כוללים לימודי טיפול במשחק לילדים?

הסטודנטים בתוכנית לימודי טיפול במשחק לילדים ילמדו גישות ושיטות קוגניטיביות, התפתחותיות והתנהגותיות בטיפול במשחק, לצד גישות פסיכודינמיות; יעמיקו את הבנתם בפסיכופתולוגיה התפתחותית של הילד וילמדו גישות ושיטות בהדרכות הורים. התוכנית כוללת עבודה מעשית משמעותית בקליניקה לטיפול במשחק של היחידה ללימודי המשך.

ההתנסות המעשית בקליניקה לטיפול במשחק מאפשרת לסטודנטים לחוות וליישם את החומר הנלמד הלכה למעשה.  לרשות הסטודנטים עומדים חדרי טיפול נעימים ומזמינים, מאובזרים היטב במשחקים וציוד מתכלה.

הקורס מנוהל על ידי היחידה ללימודי המשך בית הספר לעבודה סוציאלית, הפקולטה למדעי החברה

ניהול הקורס

ד"ר שירן רוזנבלט שטיין

מרצים נוספים

ד"ר ציפי בן-עמי, סמדר וולפגור, ד"ר אלון ליברמן, אנה פרלמן, מירב צדוק, דיאנה קדוש, ד"ר שירן רוזנבלט-שטיין

מחזורי פתיחה

07/11/2024 - בוקר
ימי חמישי בין השעות 09:00 - 14:30

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 265 שעות

הלימודים יתקיימו במשך שנתיים, בימי חמישי, בשנה הראשונה בשעות 14:30-9:00, ובשנה השנייה בשעות 12:30-9:00.

265

למי מיועד הקורס?

  • עובדים סוציאליים
  • פסיכולוגים
  • פסיכותרפיסטים
  • מרפאים בעיסוק
  • קלינאי תקשורת
  • יועצים חינוכיים ומורים לחינוך מיוחד בעלי תואר שני
  • מטפלים באומנות וביצירה

כל המועמדים יהיו בעלי הכשרה וניסיון טיפולי.
הקבלה לתוכנית לימודי טיפול במשחק לילדים מותנית בריאיון אישי.

הרשמה

ההרשמה לשנה"ל תשפ"ה (2024-2025) הסתיימה

תנאי הקבלה

כל המועמדים יהיו בעלי הכשרה וניסיון טיפולי.

הקבלה לתוכנית לימודי טיפול במשחק מותנית בריאיון אישי.

עלות

עלות הקורס: 16,695 ש"ח
דמי רישום: 200 ש"ח

מרכיבי שכר הלימוד: 16,700 ש"ח + 200 ש"ח דמי הרשמה

שנה א': 8,400 ש"ח + 200 ש"ח דמי הרשמה
שנה ב': 8,295 ש"ח

המתקבלים ישלמו מקדמה של 25% משכר הלימוד של השנה הראשונה.
שכר הלימוד יתחלק לארבעה תשלומים צמודים למדד יוקר המחייה, יולי מידי שנה.

נושאי הלימוד

בשנה הראשונה יילמד הרקע התאורטי על הגישות המגוונות והדגשים היחודיים ופרקטיקום, ובשנה השנייה תתמקד הלמידה בקליניקה של התוכנית תוך התנסות מעשית וליווי עוטף ומקצועי של מיטב אנשי המקצוע בתחום.

הלימודים יתקיימו במשך שנתיים, בימי חמישי, בשנה הראשונה בשעות 14:30-9:00, ובשנה השנייה בשעות 12:30-9:00.

**חדש!** בשנה הראשונה הלימודים בזום.

בשנה השנייה הלימודים יתקיימו פרונטלית בקמפוס בר-אילן.

סה"כ 265 שעות לימוד.

פירוט תוכנית הלימודים ללימודי טיפול במשחק לילדים*

שנה א – לימודים בזום 

הסטודנטים ילמדו גישות ושיטות קוגניטיביות, התפתחותיות והתנהגותיות בטיפול במשחק לצד גישות פסיכודינמיות; יעמיקו את הבנתם בפסיכופתולוגיה התפתחותית של הילד וילמדו גישות ושיטות בהדרכות הורים (4 שעות אקדמאיות שנתיות).

שנה ב – לימודים פרונטליים בקמפוס

עבודה מעשית בקליניקה לטיפול במשחק של היחידה ללימודי המשך. העבודה המעשית מלווה בפרקטיקום ובהדרכה קלינית ע"י מטפלים בכירים. 

הלימודים בשנה זו נעשים בקבוצות הדרכה קטנות המאפשרות העמקה והתבוננות אישית.

הסטודנטים יטפלו בשני ילדים, הטיפולים יתקיימו בשעות אחה"צ . הטיפולים יתקיימו באחד מימי השבוע, בתיאום עם המטופלים. הסטודנטים ישתתפו בקבוצת פרקטיקום קליני ובקבוצת הדרכה (4 שעות אקדמאיות שנתיות).
במקביל ללימודים השוטפים יתקיימו סדנאות מרוכזות בנושאים מגוונים

*התוכנית נתונה לשינויים

מטלות במהלך לימודי טיפול במשחק לילדים

  • חובת טיפול בשנה ב' במסגרת העבודה המעשית בעד שני ילדים לאורך שנת הלימודים בקליניקה לטיפול במשחק של היחידה ללימודי המשך באוניברסיטה 
  • הצגת שני תהליכי טיפול בפרקטיקום ובקבוצת ההדרכה של שנה ב'
  • הגשת דיווח על טיפולים אלה

*הטיפולים יתקיימו לאורך ימות השבוע ראשון-שישי, בשעות הצהרים-ערב ועל פי סיכום עם המטופלים.

תעודה

לעומדים בהצלחה בדרישות התוכנית תוענק תעודה המאשרת סיום לימודים בתוכנית לטיפול במשחק מטעם היחידה ללימודי המשך של ביה"ס לעבודה סוציאלית ע"ש לואיס וגבי וייספלד, אוניברסיטת בר-אילן (התוכנית אינה מהווה תוכנית בפסיכותרפיה).

מידע נוסף

הלימודים יתקיימו במשך שנתיים, בימי חמישי, בשנה הראשונה בשעות 14:30-9:00, ובשנה השנייה בשעות 12:30-9:00. סה"כ 265 שעות לימוד.

**לימודים בזום בשנה הראשונה**

עובדים סוציאליים יכולים בסיום הלימודים להגיש לאיגוד העוסים לקבלת הכרה ליחידות ידע מקצועי (עובדי הוראה מחוייבים באישור המפקח האזורי לקבלת אישור לגמול השתלמות).

הצוות המנהלי של היחידה