Skip to main content

אני רוצה לקבל עוד פרטים

כל השדות המסומנים בכוכבית הינם חובה*

29.09.2024 | כו אלול תשפד

להתחבר ולהשתייך: הכשרת מנחים לפיתוח כישורים חברתיים אצל ילדים ובני נוער

הקורס בסמסטר א'. פיתוח מיומנויות חברתיות בגישה קוגניטיבית התנהגותית. מועבר על ידי היחידה לפיתוח מקצועי.

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 168 שעות

מתכונת הקורס

פרונטלי

מרצי הקורס

שרית סילברמן, ד"ר שחר צדוק

להתחבר ולהשתייך: הכשרת מנחים לפיתוח כישורים חברתיים אצל ילדים ובני נוער

אודות

בואו לקבל כלים מעשיים על מנת לסייע לילדים ולבני נוער להשתלב באופן מיטבי בחברה. בואו להיות מנחים המובילים תהליכים משמעותיים לפיתוח כישורים חברתיים. לכישורים חברתיים השפעה עצומה על הדימוי העצמי, על תחושת המסוגלות ועל הצלחתו של האדם. היכולת להשתמש במיומנויות החברתיות חיונית להצלחה זו והיא באה לידי ביטוי במצבים רבים בחיינו. 

היכולת הזו נלמדת! ונוכל להעניק אותה לילדינו ולתלמידנו. הצורך להיות חלק מהחברה, להרגיש שייך ושותף בקבוצת השווים, הינו צורך בסיסי של כולנו, ילדים ומבוגרים כאחד. כישורים חברתיים כוללים מגוון רב של מיומנויות רגשיות וחברתיות המאפשרות לנו להתנהל ולגשר בין הצרכים האישיים שלנו לצרכים של האחרים סביבנו, להתאים את ההתנהגות שלנו ולתקשר עם הסובב, באופן גמיש ומסתגל. 

בעידן של טכנולוגיה מוגברת ועודף מסכים, הילדים ובני הנוער "דבוקים" למסכים בעולם משל עצמם במרבית שעות היום. הם נמצאים בתקשורת "אונליין" וכמעט שאינם בונים כישורים סוציאליים קריטיים הנרכשים בתקשורת פנים אל פנים. ילדים בעלי קשיי תקשורת עם הסביבה אף מפתחים חרדה ודיכאון, ולאור משבר הקורונה המצב אף החריף והגיע להיקפים מדאיגים. 

כישורים חברתיים חשובים מאין כמותם, שכן הם מאפשרים לפרט להתנהג בצורה הולמת ומקובלת בחברה אליה הוא משתייך, כמו גם ליצור קשרי גומלין כאלה שבעזרתם יפתח את עצמו ברמה האישית, הרגשית, החברתית והערכית. תכנית זו מתמקדת במתן כלים יישומיים לעבודה בשטח ומכשירה מנחים חינוכיים שילוו הורים / אנשי חינוך / מאמנים / תלמידים, בתחום של פיתוח כישורים חברתיים.

הקורס מנוהל על ידי היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך

ניהול הקורס

שרית סילברמן

מרצים נוספים

שרית סילברמן, ד"ר שחר צדוק, ליסה גרוסמן

מחזורי פתיחה

04/11/2024 - בוקר
ימי שני

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 168 שעות

6 שעות שבועיות

168

למי מיועד הקורס?

אנשי חינוך והוראה, אקדמאים מתחום מדעי ההתנהגות, מנהלים, יועצים חינוכיים, מטפלים, מאמנים, מנתחי התנהגות, תרפיסטים והורים המעוניינים לקדם תהליכים אישיים / קבוצתיים / מערכתיים, לפיתוח כישורים חברתיים.

תנאי הקבלה

בוגרי תואר ראשון/שני בתחומי חינוך ומדעי החברה. בעלי ניסיון בהוראה / הדרכה / אימון / הנחייה או ניהול צוות. הגשת טופס מועמדות ללימודי תעודה ובמידת הצורך ראיון קבלה.

עלות

עלות הקורס: 6,300 ש"ח
דמי רישום: 180 ש"ח

מחיר מלא: 6300 ש"ח
למורים בפועל והקהל הרחב מחיר בהנחה לנרשמים עד 1.7 : 5900 ש"ח

לא כולל דמי הרשמה

6 ש"ש למורים בשבתון.
 

נושאי הלימוד

חלק א 

  • התפתחות חברתית
  • התפתחות כישורים חברתיים בגיל הצעיר, תאוריית המיינד ומודל ILAUGH
  • מאפייני הגיל והדור: גיל החביון, דור האלפא , מתבגרים ומבוגרים
  • גישת המסוגלות עצמית חברתית - גמישות והסתגלות לסיטואציות חברתיות
  • אינטליגנציה חברתית - "המדע" של יחסי אנוש
  • סטאטוס חברתי - ילדים שקופים ודחויים
  • כישורים חברתיים וחוסן רגשי
  • העצמה אישית (של המשתתפים) לפיתוח מיומנויות וכישורים חברתיים

חלק ב' 

  • גורמים לפגיעה ועיכוב ברכישת כישורים חברתיים
  • אינטליגנציה רגשית - חברתית
  • למידה רגשית חברתית -SEL
  • עיכוב התפתחותי, מסורבלות מוטורית, לקויות למידה שפתיות ותקשורתיות
  • קשיים רגשיים, קשיי קשב, ויסות חושי והקשר עם התפתחות מיומנויות חברתיות
  • השפעת הטכנולוגיה והמסכים על תהליכי חיברות
  • דחייה חברתית וחרמות, חרדה חברתית - אסטרטגיות להתמודדות

חלק ג' 

  • כלים יישומיים לפיתוח כישורים חברתיים
  • כלים לפיתוח וטיפוח כישורים חברתיים בעבודה אישית וקבוצתית
  • משמעות הקבוצה בפיתוח מיומנויות חברתיות
  • מודלים קוגניטיביים והתנהגותיים יישומיים
  • פרקטיקות לפיתוח המסוגלות העצמית
  • אתיקה בתהליך ההנחייה: מה בין הנחייה, אימון וטיפול
  • משחק וספורט - התנסות בפעילות ODT כאמצעי לפיתוח כישורים חברתיים
  • פיתוח מיומנויות חברתיות בקרב ילדים עם קשיי קשב ולקויות
  • יישום הפרקטיקות בגילאים השונים - גן, יסודי, חטיבה תיכון
  • שילוב הנחיית הורים בתהליך עם ילדים בעלי קשיים חברתיים

תעודה

למסיימי הקורס אשר יעמדו בכל הדרישות תוענק תעודה "סיים תכנית להכשרת מנחים לפיתוח כישורים חברתיים בגישה הקוגניטיבית התנהגותית" מטעם היחידה לפיתוח מקצועי, אוניברסיטת בר אילן.

מידע נוסף

168 שעות (6 ש"ש) עם ציון אושר פדגוגית לעוז לתמורה.
ו- 120 שעות מתוך 168 לאופק חדש למורים בשבתון.
על מנת לממש את קבלת הגמול יש להגיש למשרד החינוך בקשה לגמול על בסיס אישי לבחינת הזכאות לגמול.
 

  •  7 מפגשים יתקיימו בזום בימים שאינם יום שני בהתאם ללו"ז שינתן מראש.
  • מורים בשבתון: במידה והקרן לא מכסה את המחיר המלא יש להשלים את היתרה.