Skip to main content

אני רוצה לקבל עוד פרטים

כל השדות המסומנים בכוכבית הינם חובה*

"הכל על הרצף"- מאפיינים, אתגרים ודרכי התמודדות עם תלמידים על הספקטרום

קורס בסמסטר א'. קורס זה מציע הבנה וכלים להתמודדות עם האוטיזם בילדים ובני נוער, עם דגש על תקשורת, וייסות חושית, דיספרקסיה, ותוכנית שילוב פרטנית וקבוצתית לקידום הילדים בספקטרום. מועבר על ידי היחידה לפיתוח מקצועי.

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 60 שעות

מחזורי פתיחה

09/12/2024
ימי שני

מתכונת הקורס

מתוקשב

"הכל על הרצף"- מאפיינים, אתגרים ודרכי התמודדות עם תלמידים על הספקטרום

אודות

בשנים האחרונות חלה בישראל עלייה דרמטית במספר הילדים והבוגרים אשר נמצאים על רצף האוטיזם. בקרב ילדים ובני נוער, שכיחות האוטיזם עומדת בקירוב על 1 ל 88. כיום, יותר ויותר ילדים- המצויים על הספקטרום האוטיסטי, משולבים במסגרות החינוך הרגיל.

קורס זה מהווה שער לעולם התלמידים על הרצף ומהווה בסיס להמשך למידה של התחום. בקורס זה אנו נסקור ונלמד מאפיינים ואתגרים המשפיעים על ההתנהגות וההתמודדות הרגשית, החברתית והתקשורתית של הילד על הרצף. נבחן את הפער בין היכולות הביצועיות ליכולות הקוגניטיביות ואופני הקידום המתאימים לו.

נעמיק בתחום הויסות החושי כפי שבא לידי ביטוי אצל ילדים על הרצף. נעשה הבחנה מבדלת בין הפרעות קשב וריכוז לאוטיזם. נעמיק בתחום תכנון התנועה (הדיספרקסיה) בכלליות ודיספרקסיה של הדיבור. נעסוק בתפקודים ניהוליים, תיאוריית המיינד ומשחקיות כפי שבאים לידי ביטוי אצל ילדים על הרצף.

נפתח הסתכלות כוללנית ורחבה על תפקוד הילד על הרצף ונטמיע כלים מעשיים לבניית תוכנית שילוב פרטנית וקבוצתית לקידום מכלול תחומי חייו.  

הקורס מנוהל על ידי היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך

ניהול הקורס

חן אבגנים

מחזורי פתיחה

09/12/2024
ימי שני

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 60 שעות
60

למי מיועד הקורס?

  • אנשי חינוך- מורים וגננות בחינוך המיוחד והרגיל.
  • אנשי מקצועות הבריאות: מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים, מנתחי התנהגות, מטפלים באומנות, מוסיקה, תנועה.
  • משלבים ומנחי שילוב.

עלות

עלות הקורס: 1,700 ש"ח

או 2 ש"ש למורים בשבתון.

מחיר בהנחה למורים בפועל ולגמלאים:
ברישום עד 1.10
900 ש"ח, לאחר מכן 950 ש"ח.
לא כולל דמי הרשמה

נושאי הלימוד

כללי

  • שילוב תלמידים "על הרצף" בכיתה הרגילה – האתגר!
  • תפקידו של המורה בשילוב תלמידים "על הרצף" 

היבט מוטורי

  • קושי בתכנון תנועה (דיספרקסיה) בכלליות ואפרקסיה של הדיבור.

היבט חושי

  • חושים וויסות חושי.
  • ליקויים בויסות חושי אצל ילדים על הרצף.

היבט קוגניטיבי

  • פער בין יכולות ביצועיות ליכולות קוגניטיביות. "רב הנסתר על הגלוי".
  • הפרעות קשב ADHD ואוטיזם.
  • תיאוריית המיינד (Theory of mind).
  • תפקודים ניהוליים.

פנאי

  • משחקיות על הרצף.

הורות מיוחדת

מידע נוסף

הוגש לאישור פדגוגי לעוז לתמורה.
ולאופק חדש למורים בשבתון.
על מנת לממש את קבלת הגמול יש להגיש למשרד החינוך בקשה לגמול על בסיס אישי לבחינת הזכאות לגמול.