Skip to main content

אני רוצה לקבל עוד פרטים על ויסות חושי וגישת מונטסורי – כלים מעשיים לאנשי חינוך וטיפול

כל השדות המסומנים בכוכבית הינם חובה*

26.06.2025 | ל סיון תשפה

ויסות חושי וגישת מונטסורי – כלים מעשיים לאנשי חינוך וטיפול

קורס לאנשי חינוך וטיפול המעניק כלים מעשיים בהתאם לגישה המונטסורית ולגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית (NDFA)

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 120 שעות

מחזורי פתיחה

13/11/2025 - בוקר
ימי חמישי

מתכונת הקורס

היברידי

מרצה הקורס

גילי כץ נוה

ויסות חושי וגישת מונטסורי – כלים מעשיים לאנשי חינוך וטיפול

אודות

מה ילד צריך? מה הוא באמת צריך? למה היא מתנהגת ככה? האם אנחנו מבינים מה הסיבה? על מה זה יושב? למה הוא עושה לי את זה?!

בקורס ייחודי זה המועבר על ידי מומחים בתחום החינוך והטיפול, נענה על שאלות אלו, ועל רבות אחרות. המשתתפים יקבלו מידע חשוב וכלים מעשיים המבוססים על  שתי גישות משמעותיות העוסקות בהתפתחות ילדים – הגישה המונטסורית, גישה חינוכית, המתמקדת בהתאמת דרכי למידה ייחודיות לפי הצרכים והשלב ההתפתחותי של הילדים, והגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית (NDFA), גישה אבחונית-טיפולית וחינוכית המתמקדת בהבנה מעמיקה של התפתחות תפקודית, זיהוי בסיס הקשיים והתאמת מענים מתאימים לטיפול, מניעה וקידום. כך למעשה, ניתן למטפלים כלים משמעותיים מעולמות החינוך וניתן למחנכים כלים משמעותיים מעולמות הטיפול.  בקורס נלמד על התפתחות תפקודי הילדים, ונבין קשיים תפקודיים מגוונים שילדים מביאים עימם לכיתה ולחדר הטיפול. נדבר על קשיי קשב וריכוז (ADHD), לקויות למידה, ויסות חושי, לקויות מוטוריות ועוד. נקבל כלים פרקטיים לביצוע הערכה תפקודית ולאיתור קשיים אלו, ולבניית תכנית התערבות משמעותית שיכולה לקדם את הילדים, בבית, בכיתה ובחדר הטיפול. נלמד כיצד לסייע לילדים לקדם את תפקודיהם, לפתח תחושת מסוגלות, עצמאות, ביטחון עצמי והערכה עצמית חיובית. נלמד על תכנון סביבה חינוכית, טיפולית וביתית מיטיבה, תוך דגש על הצורך האינדיבידואלי של כל ילד וילדה. 

הקורס מנוהל על ידי היחידה לפיתוח מקצועי, הפקולטה לחינוך

ניהול הקורס

גילי כץ נוה

מרצי הקורס

גילי כץ נוה

מחזורי פתיחה

13/11/2025 - בוקר
ימי חמישי בין השעות 10:00 - 16:00
משך הקורס 13 מפגשים

היקף הקורס

אורכה של התוכנית 120 שעות

90 שעות אקדמאיות+ 30 שעות פרקטיקום
(13 מפגשים)

120

למי מיועד הקורס?

עובדי הוראה, אנשי חנ"ג, יועצים חינוכיים, אנשי חינוך ו/או בעלי תפקידים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, אנשי חינוך בחינוך המונטסורי שמעוניינים להרחיב את ידיעותיהם הפרקטיות, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וקלינאים בתחומי התפתחות, קהל רחב המעוניינים בהרחבת ידע אישי וקבלת כלים לעזרה לילדים, עיריות ובתי ספר מונטסוריים שרוצים להכשיר את אנשי הצוות שלהם.

עלות

עלות הקורס: 5,900 ש"ח
דמי רישום: 180 ש"ח

נושאי הלימוד

  • הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית (NDFA)  והגישה המונטסורית
  • כלי הערכה תפקודית ופיתוח דרכי התערבות מיטיבות
  • דמות המבוגר, המחנך, המטפל
  • פיתוח עצמאות ויכולות אישיות
  • קשיי קשב וריכוז –  הקשב השמיעתי, על רגישות-יתר שמיעתית, והשפעתה על התפתחות קשיי קשב וריכוז, לקויות למידה וקשיים חברתיים.
  • המערכת הווסטיבולרית הקשר של המערכת הוסטיבולרית לעוררות המוחית, לקואורדינציה, לטונוס ושיווי משקל, למערכת העצבים האוטונומית, לתנועות העיניים ולמערכת הראיה, לקשב השמיעתי.
  • תרגול המערכת הווסטיבולרית וסיוע בשיפור יכולות קשב, ריכוז, למידה, ביטחון עצמי ומיומנויות שפה.
  • למידה בתנועה, וחשיבותה לשיפור תפקודי הילדים והתקדמותם, הן בכיתה והן בהליך הטיפולי
  • המערכת הפרופריוצפטיבית והשפעתה על היפראקטיביות, חוסר שקט, קושי בהפנמת גבולות התנהגות שעלולה להיחוות כאלימה ולמידה.
  • רגישות יתר חזותית והובלתה להצפה חזותית ולקושי בסביבה רווית גירויים.
  • תיאום פנים מוחי ומדוע הוא כה חשוב לשיום, זיכרון, למידה, שליפה, קריאה, ותפקודים ניהוליים גבוהים.
  • חשיבות הסביבה כחלל מקדם התפתחות.
  • בניית תכניות למידה אישיות, מותאמות לילד, גם בכיתת החינוך הרגילה, ובכיתה גדולה.
  • הערכה מיטיבה. מהי התבוננות מיטיבה, מהי פדגוגיה של הקשבה, ונקבל כלי שיח פרקטי לשיחה עם הילדים.